Timer
De Hoofdpersoon De Arena
(De plaats)
Het Conflict
(het probleem)
De Helper(s)
--
--
--
--
Spelregels:
1. Klik één keer op "Nieuw verhaal.." voor de ingrediënten van jouw verhaal, de timer begint dan ook te lopen.
2. Bedenk al vertellend jouw oplossing voor het verhaal.
3. Om het spel niet te lang te laten duren is er een maximum van 5 minuten spreektijd per persoon.
4. Gebruik geen vloekwoorden en grof en onnodig geweld in je verhaal.
Tips:

1. Hoe gaat de hoofdpersoon het probleem dat hij heeft oplossen?
2. Hoe speelt de arena (plaats) daarbij een rol?
3. Hoe reageren de hoofdpersoon en de helper op elkaar?
4. Hoe gaat de helper het de hoofdpersoon helpen het probleem op te lossen?
5. Wat heeft de hoofdpersoon aan het einde van het verhaal geleerd of hoe is hij door het avontuur veranderd?
6. Bedenk of de hoofdpersoon hulp krijgt van iemand die je zelf verzint.

Extra:

Maak aantekeningen nadat je je verhaal hebt verzonnen. Nadat je deze oefening met je groepje hebt gedaan kun je je verhaal opschrijven. Je mag je verhaal dan gerust verbeteren of uitbreiden. Maak er wat moois van!

Veel plezier!
Gemaakt door: De Toonwerkplaats, multimedia kunstonderwijs